DISKUSNÍ FÓRUM

Výuka matematiky


Vyzývám rodiče, který se podepisuje jako „otec“, aby vyšel z anonymity. Pokud má opravdový zájem na tom, aby se problém řešil, nikoliv se jenom o něm diskutovalo, nelze to udělat jinak. Jednejme, nemluvme naprázdno. Škola i rodiče mají přece stejný cíl – vychovat z dětí slušné mladé lidi připravené na další studium a schopné dobře se uplatnit na trhu práce. A výše jejich nadání by v tom neměla hrát rozhodující roli.

Autor příspěvku: Mgr. Hana Chládková, ředitelka ZŠ, zadáno: 29.3.2011 - 10:14

Dobrý den,děkuji panu starostovi za odpověď. Moje zkušenosti z panem učitelem ohledně komunikace a pomoci slabším dětem nejsou příliš dobré,nezaznamenal jsem z jeho strany žádný návrh řešení.Mělo by samozřejmě být zájmem rodičů ale i pana učitele aby žáky co nejvíce naučil a měli co nejlepší známky.

Autor příspěvku: Otec, zadáno: 28.3.2011 - 21:24

Dobrý den přátelé, výuka matematiky není jednoduchá. Každé dítě navíc nemá na matematiku talent, někdy chybí i zájem. Na druhé straně je zřejmé, že dojde ke snížení počtu středních a vysokých škol. Dítě, které nebude mít základy matematiky, se při větší konkurenci nedostane na střední technickou školu a logicky tedy ani na vysokou technickou školu. Tohle si myslím, že nikdo z Vás rodičů nechce. Prosím Vás rodiče tímto o větší kontakt se školou. Ti rodiče, jejichž děti nemají ve škole problémy, nakonec do školy pravidelně chodí. Možná, že se domluvíte s učitelem na jiném způsobu výuky, případně na doučování. Pokud to nepůjde obraťte se na ředitelku školy a v poslední řadě pak na mne. Rozsah výuky nikdo nezmění a pan učitel Formánek musí rozsah výuky dodržet. Zkuste si sami některé příklady vypočítat, matematika je na jiné úrovni než před léty. Je prostě složitější a pro většinu lidí (nakonec i pro mne) těžká. Přitom každá technická odbornost matematické výpočty používá. Děti z naší školy se nemusí za znalosti z matematiky rozhodně stydět. To také o něčem svědčí. Na druhé straně je pravda, že slabším dětem by se mohlo pomoci, pokud ovšem o takovou pomoc vůbec některé děti stojí. A prosím Vás, zkuste se pod své příspěvky podepsat, nikdo Vám za to hlavu neutrhne. Děkuji Vám. S pozdravem starosta obce Výprachtice, Stejskal.

Autor příspěvku: starosta Stejskal, zadáno: 24.3.2011 - 13:44

Sice je pravda ze mozna p. ucitel neco nauci a natluce to detem do hlav, ale bohuzel ti slabsi maji smulu.

Autor příspěvku: otec, zadáno: 18.3.2011 - 16:53

Výuka matematiky na základní škole ve Výprachticích není nejlehčí, avšak dá žákům potřebné znalosti a člověk poté nemá problémy uchytit se na střední škole či je tzv. premiantem na učilišti. I já jako student jsem na výuku nadával, ale s odstupem času jsem rád, že mi tu matematiku do hlavy někdo „natloukl“ a já můžu stavět na řádných základech.

Autor příspěvku: Vojtěch Chládek, zadáno: 17.3.2011 - 20:44

Dobrý den.Stránek obce jsem použil proto že si myslím že obec toto diskusní forum za timto účelem vytvořila a zajímá to i více rodičů.

Autor příspěvku: Otec, zadáno: 17.3.2011 - 20:31

Vážený „Otče“ i další rodiče, reaguji na níže uvedený příspěvek. Když jsem nastupovala do funkce ředitelky školy, jako jednu z priorit jsem si stanovila otevřenost školy vůči rodičovské i jiné veřejnosti. Vzkazuji Vám, že jsem za těch několik měsíců svého působení na výprachtické škole svůj postoj nijak nezměnila. Jsem pro to, aby se problémy řešily tam, kde je cítíte, s lidmi, kteří jsou připraveni, ochotni a kompetentní k tomu, aby je s vámi řešili. To vidím jako jediný smysluplný a efektivní postup.

Autor příspěvku: Mgr. Hana Chládková, zadáno: 16.3.2011 - 09:11

Dobrý den, chápu Vaše starosti a vím, že řadu problémů dětí ve škole i jinde s nimi společně prožíváte. Nicméně bych Vás chtěl poprosit, abyste záležitosti, týkající se školy, nejprve projednali s novou ředitelkou školy. Je to určitě člověk, který Vás nejenom vyslechne, ale je schopen i Vaše připomínky řešit.

Děkuji Vám, starosta obce Stejskal.

Autor příspěvku: Miroslav Stejskal, zadáno: 16.3.2011 - 08:29

Když se bavím s ostatními rodiči žáků zdejší školy vždy se probírá výuka matematiky. Proto se chci svým laickým názorem přidat do diskuze. Nejprve bych upozornil na inspekční zprávu z roku 2000,novější jsem nenašel (http://www.csicr.cz/…ekcni-zpravy?… ) Myslím že se od té doby moc nezměnilo. Když jsem chodil do školy já nestávalo se že by někdo neprospěl a zde každý rok neprospěje několik žáků. Je to v dětech nebo ve výuce? Známka podle mě vypovídá o kvalitě žáka ale i o kvalitě učitele. Učitel by měl být placen z našich daní za to že naše dítka něčemu naučí a ne že bude rozdávat pětky. Hodnocení výsledek špatně 5 se mi také nezdá moc v pořádku. Doufám ze se někdo připojí k této diskuzi.

Autor příspěvku: Otec, zadáno: 15.3.2011 - 20:08